بهترین فرمت تبلیغاتی برای اپلیکیشن‌ها چیست؟

تاریخ انتشار : شنبه 96/08/13
دسته بندی: 

«بهترین».
این واژه در فرهنگ لغات اینگونه توصیف شده است: "بهتر از بقیه از نظر کیفیت و ارزش".

وقتی که درباره‌ی یک موضوع فنی مانند فرمت‌های تبلیغاتی حرف می‌زنیم، تصمیم اینکه چه چیزی «بهترین» را مشخص می‌کند کمی سخت است.  اما کار مفیدی که می‌توان کرد بررسی نقاط قوت و ضعف انواع فرمت‌های تبلیغاتی است.

 ما در اینجا به بررسی مزایا و معایب 4 فرمت رایج می‌پردازیم و شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک می‌تواند بیشتر امکان و ظرفیت را در جهت اهدافتان برای شما به ارمغان بیاورد.
تبلیغات بنری:
 شما حتماً تاکنون تبلیغات بنری بیشماری را بر روی صفحه‌ی نمایش‌تان دیده‌اید. دلیلی که این فرمت را به پرطرفدارترین فرمت تبلیغاتی آنلاین تبدیل کرده در دسترس بودن آن است. آنها برای همه‌ی صفحه‌های نمایش، اکثر اپلیکیشن‌ها و اکثر تبلیغ‌کننده‌ها دردسترس هستند.
بنرهای تبلیغاتی فرمتی استاندارد هستند و یکی از ارزان‌ترین‌هایند (اگر نگوییم ارزان‌ترین!).  بطورمعمول، این تبلیغ‌ها دارای درصد وجود (Fillrate) بالا و نرخ درآمد مؤثر (eCPM) پایین هستند. اگر برای تبلیغات خود به ظرفیت بالای نمایش احتیاج دارید، تبلیغات بنری به خوبی این نیاز شما را برطرف می‌کند.
و به خاطر داشته باشید که پیامی که می‌خواهید منتقل کنید، توسط فضای این فرمت محدود می‌شود. همچنین تبلیغات بنری به دلیل ماهیت‌اش در بسیاری اوقات نادیده گرفته می‌شود. شما برای جلب توجه کاربران خود، باید خلاقیت فوق العاده‌ای داشته باشید و یا مثلاً به استفاده از انیمیشن‌ها وایده2های بصری جذاب تکیه کنید.

تبلیغات میانی:
تبلیغات میانی گوشه‎ها، یا میان صفحات را به تصرف خود درمی‌آورند. ماهیت این فرمت می‌تواند بزگترین ویژگی و نقطه‌ی مثبت آن و در عین حال نقطه‌ی ضعف آن باشد. با تصرف همه‌ی صفحه‌ی نمایش، تبلیغ میانی کاربر را وادار به تعامل با خود می‌کند.

این تعامل ممکن است به شکل دیدن و توجه به تبلیغ، و یا بستن بلافاصله‌ی آن باشد. ایجاد وقفه برای کاربر و جلب توجه او به تبلیغ باید هوشمندانه و در وقفه‌های طبیعی اپلیکیشن انجام گیرد. در مجموع، نرخ درآمد مؤثر (eCPM)  این فرمت 3 تا 5 برابر تبلیغات بنری است.

تبلیغات ویدئویی:

شنیده می‌شود که درآمد از تبلیغات ویدئویی آنلاین ممکن است در سال جاری به 5 میلیارد دلار برسد. که قابل درک هم هست. ویدئو یک قالب جذاب و روایی به استراتژی تبلیغاتی شما می‌دهد. با دسترسی به رسانه‌های باارزش‌تر و نرخ درآمد مؤثر(eCPM)   بیشتر.

اما باید بخاطر داشته باشید که ممکن است به علیت سرعت پایین اینترنت، دسترسی به کاربران با مشکل مواجه شود. ولی در کل، به نظر می‌رسد که پایانی برای تبلیغات ویدئویی وجود ندارد.

تبلیغات همسان (Native):

تبلیغات همسان برای ترکیب با تجربه‌ی کاربری طراحی شده‌اند. ویژگی که آنها را از تبلیغات بنری و میانی کاملاً متفاوت می‌کند. در مواقعی که این فرمت، به فرم و ساختار اطراف محیط تجربه‌ی کاربر پایبند است، بسیار موفق است.
طبیعت سرزده و آزاردهنده نبودن آنها، معمولاً منجر به نرخ کلیک (CTR) بیشتری می‌شود. اما عملکرد آنها وابسته به طراحی اپلیکیشن شما، متفاوت خواهد بود.

تبلیغات ویدئویی تشویقی:
این فرمت در بازی‌های موبایلی بسیار پرکاربرد است. با بهره‌گیری از قواعد متقابل، به کاربران در هنگام تعامل با برنامه تبادل یک ارزش در ازای دیدن تبلیغ پیشنهاد می‌شود. تبلیغ‌های تشویقی به کاربران این امکان را می‌دهند که در ازای دیدن و تعامل با محتوای تبلیغاتی، پول مجازی کسب کنند یا از پاداش‌های اپلیکیشن یا بازی موردنظر بهره‌مند شوند.
یک انگیزه‌ی خوب، اغلب برای متقاعد کردن کاربر برای تماشای ویدئو تا پایان کافی است. با دادن اجازه‌ی انتخاب به کاربر، نزخ تماشای ویدئو تا انتها و نرخ حفظ مشتری افزایش می‌یابد. مؤثرترین تبلیغات ویدئویی تشویقی، برای یک تجربه‌ی کاربری مثبت‌تر ساخته می‌شوند.
بدین ترتیب، تعیین فرمت تبلیغی مناسب بستگی زیادی به نتایج مورد انتظار شما و ماهیت اپلیکیشن‌تان دارد. با اینحال، یک مفهوم مرکزی برای هدایت شما برای انتخاب بهترین فرمت وجود دارد: همیشه حفظ و تقویت تجربه‌ی کاربری خوب را در اولویت‌ قرار دهید.

 

افزودن دیدگاه جدید

مطالب مرتبط

10 پیشنهاد به ناشران برای جذب کاربران بیشتر با کمترین هزینه

ناشران بزرگ تبلیغات، می‌توانند هر روز برای جذب کاربران جدید مقدار زیادی هزینه کنند.
سه شنبه 3 بهمن 1396

5 پیشنهاد برای درآمدزایی اپلیکیشن‌ها از مدیر درآمد شرکت Ketchapp

در کنفرانس اخیر رویداد Postback، کریستسن کالدرون مدیر ارشد درآمد شرکت Ketchapp ، گزارش جذابی از رویکرد این شرکت به تبلیغ
سه شنبه 26 دی 1396

آشنایی با ابزارهای کلیدی گزارش‌گیری در گوگل آنالیتیکس _ قسمت دوم

در مقاله‌ی قبلی با دو بخش مخاطبان و جذب از ابزارهای کلیدی گزارش‌دهی در گوگل آنالیتیکس آشنا شدیم.
چهارشنبه 20 دی 1396

آشنایی با ابزارهای کلیدی گزارش‌گیری در گوگل آنالیتیکس _ قسمت اول

در مقالات قبلی، به معرفی کلی گوگل آنالیتیکس و تعریف واژگان کلیدی آن پرداختیم، در این مقاله و مقاله بعدی با ابزارهای کلید
دوشنبه 18 دی 1396