بایدها و نبایدها در تبلیغات میانی

تاریخ انتشار : یکشنبه 96/06/19
دسته بندی: 

 تبلیغات میانی موبایلی به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا درآمد خود را افزایش دهند و به تبلیغ‌دهندگان کمک می‌کند تا به مخاطبان بیشتری بر روی تلفن‌های همراه دسترسی پیدا کنند. فرمت‌های تبلیغاتی نظیر میانی،  باعث رشد کسب و کارهای اینترنتی موبایلی شده‌اند و پیشرفت‌های اخیر در تبلیغات میانی موبایل به توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی کمک کرده تا درآمد خود را به حداکثر برسانند. بنابراین برای توسعه‌دهندگانی که به دنبال افزایش درآمد از طریق نمایش تبلیغات هستند، ممکن است این سؤال پیش بیاید که بهترین راهها برای بهینه‌سازی نمایش تبلیغات میانی چه چیزهایی هستند؟ و چگونه تبلیغات میانی موبایلی می‌توانند باعث کسب درآمد بیشتری شوند؟
در این مقاله سعی می‌کنیم که تعدادی از بایدها و نبایدهای کلیدی در پیاده‌سازی تبلیغات میانی موبایلی را ذکر کنیم. نکاتی که شاید به توسعه‌دهندگانی که به دنبال درآمد حداکثری از تبلیغات میانی هستند کمک کند:

بایدها!

  •  آزمایش، آزمایش، آزمایش، تصحیح و آزمایش بیشتر

انجام آزمایش A/B بر روی تبلیغات میانی در اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کند که تبلیغ‌ها را برای مخاطب‌تان بهینه‌سازی کنید و درنهایت درآمد خود را افزایش دهید. این مسئله واضح و ساده به نظر می‌رسد، اما زمان‌بر است. تلاش کنید تا از اینکه تبلیغاتی را که اپلیکیشن شما نشان می‌دهد به خوبی عمل می‌کند و درآمدزایی متناسب دارد، اطمینان حاصل کنید. در عین حال، اگر کاربران بر روی یک تبلیغ بیشتر از دیگری کلیک می‌کنند نشان‌دهنده‌ی این است که آن تبلیغ را بیشتر می‌پسندند. اگر شما می‌توانید که نرخ کلیک (CTR) تبلیغ‌های خود را بالا ببرید، نشان‌دهنده‌ی این است که شما چیزهایی را نمایش می‌دهید که کاربران از آنها لذت می‌برند و احتمال اینکه بتوانید این کاربران را حفظ و درآمد خود را در بلند مدت افزایش دهید بیشتر است.

 

  •  زمانبندی دقیق را بدست آورید.

در تبلیغات میانی، نمایش آگهی‌ها به کاربر در زمانی که بتواند بیشترین تعامل و درگیری را با او ایجاد کند بسیار اهمیت دارد. از زاویه‌ی دید کاربر به اپلیکیشن خودتان نگاه کنید. اگر لحظاتی وجود دارد که کاربران بر روی کارکرد اصلی آن اپلیکیشن تمرکز دارند، نظیر مرحله‌ی حساس یک بازی، یا مرحله پاک کردن فایل‌ها در یک اپلیکیشن پاک کننده، نمایش یک تبلیغ میانی می‌تواند آزاردهنده باشد. اما اگر کاربر لحظه‌ی برای استراحت در اپلیکیشن دارد، نظیر زمان انتظار برای شروع مرحله‌ی جدید، یا در فاصله‌ی بارگذاری یک صفحه‌ی وب، نمایش یک تبلیغ میانی می‌تواند این خلاء را پر کند. به زمانی فکر کنید که شما، به عنوان یک کاربر، از دیدن یک تبلیغ خوشحال می‌شوید.

 

  • تبلیغ‌ها باید از نظر بصری جذاب و مطابق با اپلیکیشن شما باشند.  

همانطور که زمانبندی درست تبلیغات میانی به آنها کمک می‌کند که در دل یک اپلیکیشن قرار گیرند و با ساختار آن ترکیب شوند، ظاهر مناسب این تبلیغ‌ها هم می‌تواند آنها را به عنوان یک بخش رسمی و جدایی ناپذیر از آن اپلیکیشن به نظر برساند. تبلیغات موبایلی همسان و تبلیغات میانی به این دلیل خوب کار می‌کنند که تنها اطلاعات تبلیغاتی و لینک‌ها را به کدنویسی برنامه شما منتقل می‌کنند و شما می‌توانید اطلاعات و قالب‌بندی تبلیغات را مطابق با سبک برنامه خودتان بسته‌بندی کنید و کاربران شما سبک برنامه‌ی شما را دوست دارند، درست است؟ پس بنابراین ارزش آن را دارد که وقت بگذارید و فرمت تبلیغ‌ها را طوری ترسیم کنید که به عنوان بخشی از اپلیکیشن جذاب شما به نظر برسند. برای مثال، اگر اپلیکیشن شما دارای رنگ‌های شاد و تصاویر هیجان‌انگیز است، به قراردادن مرزهای روشن و بامزه در اطراف آگهی‌تان فکر کنید یا اگر اپلیکیشن شما جدی‌تر و متین‌تر است، به چگونگی قراردادن تبلیغات در یک قاب ظریف‌تر فکر کنید. نمایش تبلیغات میانی شبیه‌سازی شده از نظر سبکی، همچنین می‌تواند این اطمینان را حاصل کند که تبلیغ‌ها قانونی به نظر می‌رسند، که باعث می‌شود برنامه‌ی شما برای کاربران جدید معتبر و بسیار حرفه‌ای جلوه کند.

نبایدها!

 

  • به یکبار تنظیم نمایش یک تبلیغ بسنده نکنید.

وقتی که شما تبلیغات میانی را پیاده‌سازی می‌کنید، گزینه‎های زیادی برای دسته‌بندی تبلیغاتی که می‌خواهید نمایش دهید دارید. نه فقط تبلیغ مربوط به بازی‌ها، بلکه دسته‌بندی‌های دیگری نظیر سلامتی و ورزش، خرید، تحصیل و بسیاری دیگر. شما همچنین می‌توانید جزئیات مربوط به مخاطبی که میخواهید هدف قرار دهید را بر اساس اطلاعاتی نظیر محدوده سنی، علایق و منطقه‌ی جغرافیایی لحاظ کنید. این گزینه‌ها، پتانسیل زیادی را برای بهینه‌سازی تبلیغ شما از نظر ارتباط با کاربران، علایق آنها و در نهایت درآمد شما فراهم می‌کنند، اما زمانیکه شما بهترین حالت نمایش یک تبلیغ را پیدا کردید، مهم است بخاطر داشته باشید که علایق تغییر می‌کنند. هرچند که پلتفرم‌های تبلیغات همسان و میانی معمولاً بطور خودکار تعداد دفعاتی که یک تبلیغ می‌تواند نمایش داده شود را ثبت می‌کنند، آنها همچنین می‌توانند علایق را افزایش دهند اگر شما تنظیمات مرتبط و بهتری را جایگزین کنید.

 

  • اپلیکیشن خود را از تبلیغات میانی اشباع نکنید.

زمانبندی، مهم‌ترین عنصر در نمایش تبلیغات میانی است. بنابراین مهم است که آن را برای کاربران خود اشتباه بکار نبریم. بطور مشخص، همه‌ی بازدیدهایتان را فرصتی برای نمایش تبلیغ‌های فراوان نبینید. تبلیغات همسان و میانی، متعهد به تبلیغات برای کاربران به یک روش طبیعی هستند که متناسب با شکل و عملکرد برنامه باشد، بنابراین از تبلیغات بی‌حد و اندازه‌ای که هرچندثانیه نمایش داده می‌شوند اجتناب کنید. در تبلیغات میانی اپلیکیشن‌ها، بهترین راه تمرکز بر روی شکاف‌ها و مکث‌های طبیعی برنامه در طول سفر کاربر است. برای مثال، اگر شما یک بازی پازل با چند مرحله دارید، طبیعی خواهد بود که دربین مرحله‌ها به کاربر استراحت بدهید. این فاصله‌ها، برای کاربر فرصتی برای استراحت و تنظیم مجدد فراهم می‌کند و می‌تواند یک فرصت برای نمایش تبلیغی باشد که بتواند به نحوی به استراحت کاربران کمک کند. نشان دادن تبلیغات میانی در بازه‌های زمانی پی‌در‌پی در این نوع برنامه مطمئناً باعث ناراحتی و از دست دادن کاربران خواهد شد.

 

  • و در نهایت، سفر کاربر را با تبلیغات میانی شروع نکنید یا به پایان نرسانید.

همانطور که زمان نمایش تبلیغات میانی در اپلیکیشن برای بهینه‌سازی تجربه‌ی کاربر اهمیت دارد، اجتناب از نمایش تبلیغات میانی زمانی‌که کاربران اپلیکیشن را باز کرده و یا در حال ترک آن هستند، می‌تواند کارکرد اپلیکیشن را نرم‌تر کند و از مزاحمت با اپ‌استورها جلوگیری کند. در واقع، هم‌اکنون اپ‌استورها قوانینی را علیه اپلیکیشن‌هایی که هنگام ورود یا خروج کاربران تبلیغات نمایش می‌دهند، وضع کرده‌اند. نمایش یک تبلیغ میانی خارج از یک اپلیکیشن، نقض قوانین در فروشگاه پلی‌استور گوگل تلقی می‌شود. برای پرهیز از ایجاد مشکل با اپ‌استورها، بهترین راه اطمینان از یک تجربه‌ی کاربری باکیفیت، با تضمین نمایش تبلیغات میانی در داخل خود اپلیکیشن است. علاوه‌براین، تبلیغات میانی با زمانبندی مناسب درون اپلیکیشن نرخ کلیک (CTR) بهتر و درآمد بیشتری دارند زیرا تجربه‌ی بهتری به کاربر می‌دهند و کاربران را نگه می‌دارند.
تبلیغات میانی موبایلی پتانسیل این را دارند که منافع زیادی برای کاربران، تبلیغ‌دهندگان و توسعه‌دهندگان  فراهم کنند. آنها با زمانبندی درست، تجربه‌ی کاربری بهتری به کاربران ارائه می‌دهند، برای تبلیغ‌دهندگان توجه بیشتر و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بهتر به ارمغان می‌آورند، و برای توسعه‌دهندگان درآمدزایی بهتری دارند. پیاده‌سازی تبلیغات میانی می‌تواند راه خوبی باشد، اگر بادقت از برخی مشکلات اجتناب کنید و بر روی ویژگی‌های آن تمرکز کنید، می‌توانید درآمد اپلیکیشن‌تان را بهینه‌سازی کنید و کسب‌وکارتان را رونق ببخشید.

افزودن دیدگاه جدید

مطالب مرتبط

بهترین شیوه‌ها برای طراحی خلاقه‌ی دانلود اپلیکیشن

بررسی بهترین شیوه‌ها برای طراحی خلاقه‌ی دانلود اپلیکیشن به صورت اینوگرافی
پنجشنبه 16 شهریور 1396

مقایسه‌ی تبلیغات میانی و بنری در اپلیکیشن‌ها

تبلیغات تصویری در دستگاه‌های تلفن همراه شبیه به تبلیغات تصویری معمولی است که شما می توانید بر روی رایانه‌ها ببینید.
سه شنبه 14 شهریور 1396

چرا باید از تبلیغات درون برنامه‌ای (In-App) استفاده کنیم؟

اکثر ما این روزها تلفن همراه هوشمند داریم و اپلیکیشن‌های مختلف استفاده می‌کنیم، حتی دیگر بسیاری از مادربزرگ‌هایمان هم تل
یکشنبه 21 خرداد 1396

چگونه بهترین حالت نمایشی را برای تبلیغ خود انتخاب کنیم؟

کمپین تبلیغاتی یا استراتژی درآمدزایی‌تان هرچه که باشد، فرمت‌های نمایشی بسیار متنوعی برای شما وجود دارد.
یکشنبه 31 اردیبهشت 1396